Algemeen

Waar kan ik een klacht indienen over het openbaar vervoer (ov)?

Klacht indienen bij vervoersbedrijf

Een klacht over een vervoerder kunt u indienen bij het vervoersbedrijf. Hoe u dit moet doen, kunt u daar navragen. Veel vervoerders vermelden de klachtenprocedure op hun website.

OV Loket inschakelen bij klacht over ov

Lost het vervoersbedrijf uw klacht niet naar tevredenheid op of u krijgt geen antwoord? Dan kunt u het OV Loket inschakelen. Dit loket geeft aan welke procedures u als reiziger kunt volgen. In sommige gevallen kan het OV Loket voor u bemiddelen.

Op de site van het OV Loket kunt u een klachtenformulier invullen over uw klacht.


Informatie over dit hoofdstuk
Datum laatste aanpassing: 2015-07-22 13:26:29
Licentie: CC0 1.0 Universal
Taal: nl-NL

Meer over dit onderwerp
Wat is de Hogesnelheidslijn-Zuid (HSL-Zuid)?
Wat is een ov-chipkaart?
Wat is het experiment met het verlagen van de minimumleeftijd voor buschauffeurs?
Wanneer heb ik een Nationaal certificaat personenvervoer nodig?
Hoe wordt het tarief voor het reizen met de ov-chipkaart berekend?
Waar kan ik een klacht indienen als het openbaar vervoer niet toegankelijk is?
Welke soorten openbaar vervoer zijn er in de regio?

Download: HTML | CSV | Excel | JSON