Algemeen

Wat is een monsterboekje en wanneer heb ik dit nodig?

Monsterboekje aanvragen

Het monsterboekje kunt u digitaal aanvragen bij het Kiwa Register. Voor het aanvragen van een eerste monsterboekje heeft u een aantal documenten nodig. Informatie over de benodigde documenten vindt u op de website van het Kiwa Register.

Het monsterboekje krijgt u alleen als u het voor uw werk nodig heeft of als u een specifieke opleiding volgt waarbij werkzaamheden aan boord van belang zijn.

Kosten monsterboekje

De kosten voor het verkrijgen van een monsterboekje vindt u op de website van het Kiwa Register.

Geldigheid monsterboekje

Een monsterboekje is tot 10 jaar na de datum van afgifte geldig. Een monsterboekje is alleen geldig als de handtekening van de houder erin staat. Het boekje is ongeldig als onbevoegden er wijzigingen in hebben aangebracht.

Monsterboekje verloren of gestolen

Bent u het monsterboekje kwijt, verloren of is dit gestolen, dan kunt u een nieuw boekje aanvragen. U heeft hiervoor de volgende documenten nodig:

  • een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of toeristenkaart);
  • 2 gelijke recente pasfoto's met uw naam en geboortedatum;
  • in geval van diefstal: verklaring van de politie waaruit blijkt dat het monsterboekje is gestolen.

Informatie over dit hoofdstuk
Datum laatste aanpassing: 2015-07-22 13:26:29
Licentie: CC0 1.0 Universal
Taal: nl-NL

Download: HTML | CSV | Excel | JSON